Thursday 31 May 2012

Pemain Boneka Sila Berhenti!



Ini Pic Rembat. . Credit to Dato'Google
Damn.. Dats my fucking life la!! Apa pasal kau nak sentap sangat.. Itu kegembiraan aku punya bai.. Milik aku harta aku.. Hey Hey.. Sudah.. Jangan kawal mahupun pegang fikiran aku..! Bai.. Aku kira kuman dari hati kau sudah mula gaban mengacau-ngacau otak kau menjadi likat pekat beku.. Sejuk tahap -00000 darjah sampai kau hilang arah untuk kau berpijak pada tanah yang ternyata sekali di bawah. Khayal.. Bai kau tahu apa makna kebebasan. Bebas itu bukan kau boleh pandang dari sudut zahiriah kau saja. Batiniah kau juga perlu bebas.. Bebas dari hasutan suara-suara antagonis alam. Bai.. Tolong berhenti jadi pycho yang bodoh.. Aku benci pada habitat yang gemar menjadi pemain boneka. Sesuka hati memainkan tali menentukan perlakuan itu ini mengikut gerak tari sendiri kononnya berhak mendominasi takdir. Aiseh bai.. Manusia itu tetap saja manusia.. Tak akan bisa jadi Semi Tuhan..!!

Bai sila tulis di tugu ingatan kau tentang kata mudah ini..

“Aku punya jalan aku sendiri. Walaupun jalan aku ini masih belum di koordinat yang tepat tapi tolong jangan pernah berharap yang aku ini akan sesat selamanya. Aku cuma butuh waktu untuk mencari jalan benar itu tanpa kau pemerhati yang hanya tahu memberi tekanan. Rimas!!”  

No comments:

Post a Comment