Thursday 18 October 2012

Sijil atau Hasil. Aku mahu hasil!

Meeting oh yeah.. Dengar dan menguap. Berapa ratus kuapan aku lontar pada si tua sebelah. Haraplah konon dia sama menguap macam aku. Ahh tak de nyer. Deria si tua nie sudah hilang ke sensetifan. steady! sudahlah.

Hey uncle, gula free mana!

Bla..bla..bla.. Setiap minggu meeting tajuk besar mesti 'kualiti dan produktiviti'. Kata nak lakukan lonjakkan prestasi. Tapi? dengar saja. Dalam hati cakap puih. 

Bila nak habis! Hujan turun pun sudah kering.

Transformasi, revolusi pergi course pun masih juga bodoh! tak ada yang transfom tak ada juga yang ber revolusi. Cuma dengar antonasi si katak yang mahu pandai-pandai cuba berkokok seperti ayam bertelur emas. Tak kena la bongok!

Heran
; jangan tunjuk aku sijil yang kau ada. tunjuk aku hasil yang kau cipta


No comments:

Post a Comment