Tuesday 6 September 2011

M.E.R.D.E.K.A


Alhamdullilah. Dari segi fizikalnya, blog haku ini sudah berwajah baru. Bukan sekadar operation wajah jew tapi nama dan bapanya pown baru jugak. Bagus deh. Freedom. Merdeka. Hilangkan kisah busuk hari lepas haku nun jauh kat sana. Simpan si berbau itu ketat-ketat dan kunci rapat-rapat pada ruangan dada kekasih lama Mr Wordpress.  Selamat Hari kemerdekaan Si Kekupumalas! Yipesss!


Lalalala~~. Nyanyi-bernyanyi macam orang separa sedar. Sambil menekan-nekan butang dan hangguk-hangguk kepala otak.. Berteraburkan kata pada skrin. Choi.. Apa kaw tegok la mat/minah. Eleh macam tak pernah nampak orang mengarut kat sini. Haku tow kaw mesti pernah meng’enjoykan diri dengan tulisan kehidupan macam haku rite? Tak di blog, kaw mesti guna dairi@P&C book kaw. Ngaku jewla. Kemon. Life its better if u have something which u can story mory whuteva u want from A to Z w/o any prejudice. 

Mari, haku baru saja mahu menarikan jari jemari atas keyboard berhabuk mengikut irama naluri haku. 1 2 3 4 5 menari, tekan, picit abjad pape pown sampai hati haku puas melihat ayatnya. Haku tak malu untuk merepek. Like 100x. Lantaklah sama dunia horang-horang yang memilih untuk menjadi pengkritik. Apa ada hal. Haku hanya kisah pada dunia haku yang satu ni. Dunia merepek aku. Kebanyakkan horang mencipta ruangan di blog-blog or laman-laman web percuma semata-mata untuk kepentingan diri mereka. Samalah macam haku. Whose care! Yang penting hati banyak senang. TAPI, apa-apa pown dalam dunia haku satu jew perlu haku ingat.
Pesanan horang tua :
‘’Nak, kaw nak buat apa pown dalam dunia ni kaw buatlah asalkan kaw tak langgar batas agama, kaw tak jatuhkan maruah keluarga dan kaw tak belot pada negara’’
So haku tak akan mengulas pasal apa-apa berkaitan politik (wat dunno sudeh). Haku juga tak akan sentuh bab-bab agama (I’am Noob derr). Lastly, haku tak akan lakukan perkara-perkara yang boleh menjejaskan rohani dan jasmani haku sebagai horang yang bermaruah dalam blog ini (family important).



Renungan untuk di termenungkan :
kehidupan yang berjaya tidak di nilai dengan pangkat, kepandaian, kekayaan, kehormatan tapi ia di nilai dengan kebaikkan, keimanan, kesabaran dan keikhlasan.

No comments:

Post a Comment